Tuesday, November 16, 2010

Salam Aidil Adha


Assalamualaikum...........

Dikesempatan ini aku ingin mengucapkam selamat hari raye aidiladha kpd semua muslimin & muslimat.. Dan aku juga ingin berkongsi kesedihanku krn x dpt balik kg cuti rye aji ni... Tahun 2010 adalah first time aku beraye aji kt kampung halaman org....cuti 2 hari jela boss,,,,, 17hb raye haji n 19hb terus ade paper... so x dpt la aku tumbangkn n melapah lembu kt kg....tp xpe,aku akan tumbangkn n melapah lembu kt melaka ni ha...org kate lembu2 kt melaka ni susah nk ditumbang kn sbb lembu2 kt melaka ni garang @ istilah ganu ''bekeng''...............................................

..xpe la x dpt blik cuti raye aji ni, nanti aku cuti lame<sebulan lbh kot>...aku duk sini cuma lbh kurg 10 ari je lg....







                                                                              
sementara semua umat islam bergembira kerana raye haji bakal tiba, tp ade juga yg bersedih....maybe die tau nyawanya bakal melayang kot....huhu 

p/s: kpd sape2 yg berkemampuan utk berqurban, so berbuatlah demikian krn besar ganjaran yg Allah berikan kpd kita.....

Firman s.w.t. :

Maksudnya : " Sesungguhnya kami telah mengurniakan kepadamu ( wahai muhammad ) kebaikan yang banyak ( di dunia dan di akhirat ) oleh itu, kerjakanlah sembahyang kerana Tuhanmu semata-mata dan sembelihlah korban sebagai bersyukur) sesungguhnya orang yang bencikan engkau, dialah yang terputus (dari mendapat sebarang perkara yang diingininya )".
( Surah al-Kausar : 1-3 )

No comments:

Post a Comment

MSAG890904. Powered by Blogger.